Alla inlägg under november 2007

Av Asgaya - 16 november 2007 08:40

Igår kväll när jag höll på att somna så hörde jag på tvn att två tejer blivit utkastade från ett badhus för att dom badat topless och då frågade jag mig själv: Ska det vara lika för killar och tjejer? Killar får bada topless men i inte tjejer? Tänkte på dom tjejer som verkligen inte har nå bröst, som i princip har lika mycket att visa som killarna (bara bröstvårta) ska inte ens dom få bada topless. Jag menar, ska dom döjla nått som inte finns så borde väl killarnsa. Och vid vilken ålder ska denna regel införas? Många småtjejer badar toppless. År det när dom passerar en viss ålder eller?

Funderar jag... 

Av Asgaya - 14 november 2007 11:29

Läste nånstans att man ska sätta upp gemensamma mål här i livet. Gemensamma mål för familjen, dock inte MED familjen. Tänk om Vincent skulle få vara med och sätta upp våra mål:-)

Mål ett: Få tag i fjärrkontrollen!

Mål ett: (försök nr två) Få tag i fjärrkontrollen!!!

Mål ett (Tredje försöket) FÅ TAG I  DEN JÄVLA FJÄRRKONTROLLEN!!!

Av Asgaya - 13 november 2007 15:04

Påminnelse från hemglass om att glassbilen kommer om ungefär en timme.

Dagens sms

om..

Dagens höjdpunkt

Av Asgaya - 9 november 2007 11:57

Cornelia har skitit ner sig,kan avgöra det på lukten. Inte att det är hon, nej sånt jävla lukt sinne har jag inte. Nej men att "nån" har skitit ner sig och eftersom det enda barnet som hänger i mitt byxben är hon så antar jag att det även är därifrån lukten kommer. Inte från mitt byxben då utan från det som hänger i mitt byxben, alltså Corelia.

Ha det!

Av Asgaya - 8 november 2007 20:48

...Från våra barn!

Stackarna hade inte en möjlighet att försvara sina slantar heller då vi smög in och norpade dom ur deras spargrisar när dom sov. Och denna pinsamma handling bara för att vi ville ha Pizza!

När Fan ska pizzabudet börja ta Visa?



Av Asgaya - 8 november 2007 20:43

Halv sju en fredagkväll just när ungarna lagt sig får jag ibland känslan av att det är jätte sent. Jag blir så psykad av denna känsla att jag måste slå på svt och titta på bolibompa ett tag för att övertyga mig själv om att sju åringarna tom sitter uppe än.

Av Asgaya - 1 november 2007 14:03

Ett halvår kvar, sen har jag åldern inne för att sterilisera mig. Sjukt att man som 13 åring får bestämma om man vill ha ett två eller varför inte tre barn  men jag som är 24 får inte själv bestämma att jag inte vill har fler barn.

"man kan ångra sig" Ja risken finns ju men det får man väl ta då. (myndig och vuxen att välja själv,eller?)

Tänk den 13 åring som skaffar sig barn och själv hamnar på villovägar och inte klarar av att ta hand om vare sig själv eller sitt/sina barn, kan inte hon också ångra sig?

Jag tycker att det ju borde vara värre att ångra att man skaffade barn än att ångra att man inte skaffade, eller? Nån som förstår vad jag menar?.

Jag menar inte att det ska vara förbjudet att skaffa barn som 13 åring utan jag jämförde dessa två ting för att man ska kunna se sina "rättigheter" Och tänk, en 13 åring får bestämma över sitt liv mer än jag som 24 åring får över mitt:-)

Ha det!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards