Alla inlägg under december 2009

Av Asgaya - 24 december 2009 08:59

Snart ska jag hoppa in i duschen. Luktar som vanligt anka och har ingen lust att göra det hela jul afton.


Det är nog med ankor som det är denna Jul. Det blir Kalle Anka, Anna Anka så det behövs knappast en Hanna anka också. Ha det,,


Av Asgaya - 23 december 2009 10:13

Jag sitter i soffan och vågar inte resa mig upp. Jag hör att ungarna river i lille mans rum och jag vill inte se kaoset. Försöker ignorera..

Nyss kom lille man och jag såg att han klätt på sig. När lille man klär på sig så gör han det helt rätt, men i jakten på käderna i garderoben blir det inte helt rätt. Han har vid flera tillfällen tömt hela sin garderob i jakten på just "dem där" byxorna.

Nu hade han inte "dem där" byxorna på sig men jag kan slå vad om att han har letat efter dem.


Väntar tills mannen kliver upp så får han göra den stora upptäckten (om det nu finns nån) Jag går ut och tar en cigg så länge...Ha det


Av Asgaya - 20 december 2009 10:43

Vi har satt hårda regler på barnen och lärt dem vad som är rätt och fel  

Vi har lärt dem att borsta tänderna  

Vi har handskats med utbrott    

Mamma har fått sina utbrott 

Pappa har tagit det lite lugnare  

Ibland har vi fått barnledigt och kunnat ta hand om varandra   

Vi har vabbat ganska mycket under åren 

Ibland leker barnen snällt      

Vi blir förvånade och ser vår chans    

och smiter undan för en lugn stund  

Eller så har jag annat för mig         

Det är skönt att vara sig själv för en stund 

Av Asgaya - 20 december 2009 10:20

vi träffades  

Vi blev kära  

Vi älskade varandra  

Jag blev gravid   

Jag väntade tvillingar  

Barnen kom    

Nattvak och småbarnstid följde   


Fortsättning följer...

Av Asgaya - 20 december 2009 10:02

4e advent. Barnen är förväntansfulla nu. Bara fyra dagar kvar till jul. Jag är förväntanfull. Bara fyra dagar kvar till jul. Sen jag fick barn har hoppet åter kommit om en god jul. Det är roligt med jul igen. För några år sedan firade jag inte ens jul. Jag var full klockan fyra eller så låg jag och sov:-) Otroligt vad ens liv förändras.

Min och sambons första jul firade vi ensamma i hassela. Vi flydde jul stressen och jag var ny gravid.

Andra julen bjöd vi hem våra familjer till våran 4 månaders gamla (unga) nybildade familj.

Och sen har det rullat på och här är vi igen. Vi har landat i våra roller som föräldrar och tanken på att vi numera är en egen familj är inte långre obekant. Nu är vi en familj och våra tidigare familjer där vi själva var barn klassas mer och mer som bara släkten. Det är barnens mormor och farmor, inte våra mammor, det är barnens faster och morbror, inte våra syskon. Det är barnens kusiner, och inte våra syskonbarn.

Och det är ljuvligt. Helt fantastiskt. Jag har blivit vuxen!!!  

Av Asgaya - 19 december 2009 19:45

Sex av sju dagar är mina fötter ner stoppade i "gympa-dojor" och jag älskar dem! 


  

Av Asgaya - 19 december 2009 19:25

Det här är i klassen vad jag kallar snygga och fula skor. De två första paren är så snygga! Men de två sista är det absolut fulaste som finns. Jag mår illa aqv att se dem, dem får mig att vilja köra huvudet i betong väggen.






 snygga         

Av Asgaya - 19 december 2009 07:52

Nu skulle jag ha ett fängelse straff att avtjäna. Jag går ändå inte ut frivilligt i den här kylan. Kunde lika gårna sitta inlåst och få nån krona för det. Nån krona om dagen är betydligt mer än jag får nu när terminen är slut:-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards