Alla inlägg under december 2011

Av Asgaya - 17 december 2011 17:46

Det har jag/vi. Det gick på en enda dag och det var stress fritt. Jag/vi gjorde det i dag. Vi samarbetade mycket väl: Jag handlade och mannen min betalade...

Inte en enda gång gnällde han på att det tog lång tid, att han var less eller liknande som så många gånger förr när vi jul shoppat tillsammans.


Hur kan detta vara möjligt?

Jo, vi nät shoppade! Alla barnens jul klappar kommer från nätet. Att sitta tillbaka lutad i soffan och klicka hem varenda jävla leksaksbil och barbie docka är så lättsamt. Behöver inte ens lyfta på arslet när man inte hittar det man söker på en affär, utan man bara KLICKAR sig vidare, och arslet kan ändå vara kvar parkerad i soffans mjuka dyna. Med en kaffekopp i handen, eller som jag, ett glas rött. DET är jul shopping det!


Och visste ni att man via nätshopping slipper slå in varenda jävla sak, det fixar dem innan leverans för summan av 10 kr paketet.


Jag har det, har ni???


Av Asgaya - 2 december 2011 09:50

Det var inte länge den stod i år inte. Jag är fascinerad, kan man vara annat? Alltså det har varit sån stark bevakning på bocken så ingen trodde väl att det skulle gå så fort, och före Jul! Det är många år sen den brann före Jul.


Jag säger inte att bockens öde är rätt men inte fel heller, för det är ju inte så att den blivit världs känd för intet.


Läste på bockens blogg att det inte ska byggas upp nån ny i år och det kan man ju förstå. Men varför inte klä in skelettet med ljus slingor nu, bara för stämningens skull. För trots sin död så str han fortfarande rak ryggad och stolt.


Tufft kämpat Bocken och God Jul påre.

                          

                                              http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera/



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards