Alla inlägg under juni 2010

Av Asgaya - 6 juni 2010 08:21

Jag är rökare (trodde aldrig att jag skulle säga det när jag slutade sist) men så är det. Jag är en nikotin slukande, illa luktande människa med noll karaktär.


Under mina första tio är som rökare rökte jag Prince cigaretter. Röda Prince dag ut och dag in.

Men sen sköt cigarett priserna i höjden och jag gav mig in i en djungel av billighets cigaretter. Level,  corner, LM..korta cigaretter, extra långa..


Idag röker jag bara LM, röda LM. Korta röda LM och ingenting annat. Finns det inte röda korta LM kan jag sträcka mig till långa LM men då klipper jag av filtret på varje cigarett.


I torsdags fanns det inte LM! Det tog emot mig men tillslut beslöt jag mig för att köpa Level istället. Jag var besviken när jag lämnade macken med ett paket Level i min hand.


Men vad fan var jag besviken över egentligen? Jag hade fått mina cigg. För cigg som cigg när det krisar. Jag skulle kunna röka ett rep om det var så när jag är röksugen.

Eller ta ett bloss från grannens grill som står och bolmar av tändvätska.


Jag skulle nog kunna ställa mig på alla fyra bakom en bil på E-centers parkering och ta ett bloss av avgasröret om jag var riktigt riktigt röksugen.


Så jag börjar tänka positivt över mitt paket med Level och njuter av varje bloss jag drar ner i mina lungor. Ljuvliga underbara cigaretter...


Men nästa gång hoppas jag att det finns röda korta LM så att jag får röka riktiga cigatetter.

Ha det..

Av Asgaya - 6 juni 2010 08:15

Vi har fått årets kull av katt ungar vilket barnen älskar. I fredags var jänta hemma från dagis och spenderade många timmar med att leka med katt ungarna. Senare under dagen kom hon till mig och berättade att hon råkat trampa på en av katt ungarna.

Jag frågade hur det gick med kattungen, och fick detta till svar:


-Det gick bra mamma, huvudet lossnade inte!


Hmmm....

Av Asgaya - 4 juni 2010 07:03

Jänta hade ögon infektion igår. Skickade sambo in till stan för att hämta hem en barn vakt och samtidigt skjutsa det andra barnet till dagis. På väg till bussen. Ringer en arbetskompis och kommer på att jag kan åka in med henne istället. Men kommer ochså på att jag skulle börja jobba en timme tidigare än jag trodde. Ringer en annan arbetskompis och får detta bekräftat. Får nr till chefen. Försöker ringa men mobilen funkar inte längre. Får bara felton. Springer hem och ringer därifrån. Lugnt, flyttar fram schema en timme. Men får också veta att vi inte slutar fyra som jag trott utan halv fem/fem. Ringer vidare till en kompis så att hon kan hämta det andra barnet på dagis kl fyra då sambo ska jobba till sju.

Åker in till jobbet, inser att jag inte har min jacka med mig när jag kliver ur bilen. Ringer hem till barnvakten för att se om jag glömt jackan där, inte. Barnvakten får ta med min jänta och gå ut och leta på vägen om jag tappat den då jag hade den hängandes på väskan. Inte det heller.

Ringer sambo och beklagar mig. Får då veta att han inte alls ska jobba till sju denna dag. Ringer vidare till kompis och talar om att hon inte alls behöver hämta det andra barnet på dagis som jag trodde.

Äntligen lugn och ro. Utbildning hela dagen på jobbet. Men än är det inte över. Får höra av en annan arbetskompis att det kommit in ett bombhot till kommun. Alla skolor och dagis ska utrymmas. Ringer dagis, inget svar. Hjärtat förflyttar sig upp i hals gropen. Ringer sambo som får fortsätta ringa dagis.

Sitter nu på en utbilldning med tankarna snurrandes och noll koncentrations möjlighet.

Rast, ringer sambo som är på väg till dagis för att hämta  det andra barnet.


Kommer hem och kan inte släppa tanken på jackan, vart kan den ha tagit vägen. Kommer då på att jag sprang in på macken på väg till jobbet för att köpa cigg. Cigg är viktigt. Slet upp plånboken ur väskan och...kan jag i all hast ha slängt jackan bak i bilen?

Skickar meddelande till arbetskompis och ber henne kolla.

Och tada...Där låg jackan! Allt är frid och fröjd. Allt har löst sig och jag kan äntligen gå och lägga mig.

Om det är sant att man kan få cancer i hjärnan av att prata i mobil telefon så har jag säkerligen fått det efter denna dag. Och dör jag inte av cancer i hjärnan så kan jag nog vänta mig en stroke efter all stress som dagen bjöd på.


Idag är jag tack och lov ledig. Ska fan inte göra ett dugg idag. Ligga raklång och bara vara som en annan fritidsforskare. Pilla lite navel ludd som jag samlar i ett tvätt korg. Det är mina planer för dagen. Ha det

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards