Alla inlägg under augusti 2009

Av Asgaya - 31 augusti 2009 07:42

När sambons syster packade med familjen till frankrike på semester i sommras så packade vi med våran familj till sambons syster på semester. Vad mycket miljö ombyte kan göra. När vi anlände tidigt på eftermiddan sken solen från klarblå himmel och det var alldeles vindstilla. Vi packade ur bilen och semestern kunde börja. Sambons syster är inrednings torsk (hon har jobbat en tid som inredare på mio) så allt är verkligen i tip top hemma hos den familjen, både innomhus och utomhus. Det finns allt! Så vi bytte om till bad och parkerade på deras baksida. På ett enormt solbäck med pool i varsin solstol med en kall i handen. Ungarna roade sig själva då det inte är brist på barn aktiviteter i det där hemmet. (sambons syster jobbar nämnligen som dagmamma) Så det kan inte bli bättre. Maten beställde vi hem från olika thai kök som sedan avnjöts framför tvn i en enorm divan soffa. Och nätterna låg vi i en säng som kan jämföras med vad faskbottnar i glasögon jungeln är.


Betyget på denna semester ort är fem plus (+++++) av fem möjliga.



Av Asgaya - 29 augusti 2009 09:54

Igår tog vi en sväng om i den lilla staden med barnen. Vi stor handlade, vi små handlade, vi plock handlade på öb och så var det jakt efter vitvaror.

Detta tog oss ungefär tre timmar. Våra barn lessnade efter en halv timme, då återstod bara två och en halv timme. Sambon lessnade efter en timme (två timmar kvar) Jag lessnade inte. Jag var nöjd efter tre timmar:-)

Av Asgaya - 26 augusti 2009 07:08

Mat på Furuvuviks brygga.

När en i vårat sällskap skulle få in sin mat stannade servitören till alldeles framför vårat bord och stirrade ner i maten han skulle servera. Sedan ställde han ner den framför vår vän och förklarade att det var en fluga i maten men att den kom nyss, sen gick han...Han severade mat med en fluga i med förklaringen: Den kom nyss.

Nu funderar jag på vart gränsen går för att servera en mat med en fluga i eller inte. Hur länge skulle flugan ha behövt ligga kvar för att maten inte skulle ha severats. Ska man överhuvudtaget servera mat med en fluga i?

Av Asgaya - 25 augusti 2009 20:12

Min sambo sa åt min son att fråga mamma. Han kom till mig och ställde frågan, Jag nickade till svar då jag satt i telefon. Sonen återvände till sin pappa (min sambo) och sa förtjust.

 - Mamma sa Ja, hon pratade med huvudet:-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards