Alla inlägg under februari 2012

Av Asgaya - 18 februari 2012 08:45

 

Utsikt från våran bunge. Och så finns det folk som åker till Thailand och bor två veckor på ett och samma hotell i Phuket. Med överfylda stränder och trafikerade vägar. Om dem viste vad dem missar. Man ska kunna stå på en strand och blicka åt båda hållen och fortfarande kunna räkna antalet människor på en hand. Thats parasise!!!

Av Asgaya - 17 februari 2012 07:15

           Jag bara älskar den här bilden på den "Tyska turisten" som jag tog för några år sedan när vi var på Koh Samui. Jag bara älskar att den här "Tyska turisten" så väl matcat hjälmen med shortsen.

        Och jag älskar den här bilden också, väldigt mycket. Sitter i Bangkok Airways lounge och min underbarsa vän och resekamrat passar på att ta sig en tupplur med kudden.

Men är hon inte väldigt lik den "Tyska turisten" så säg? ;-D


Förlåt gumman, men jag älskar dem här bilderna så mycket! Puss påre...

Av Asgaya - 17 februari 2012 06:59

 

köpte en bag in box på Arlanda att ha med mig till Thailand. Visst finns det vin i Thailand men det är ganska dyrt. Och visst, jag dricker öl, mycket öl men ibland vill man ha sig en fylla och då krävs det vin. Svårt att dricka sig full på öl i värmen där. Det går bra ett par dagar men sen är man imun.

Så detta var min lösning; Bag in box vin i ett "home made" glas.


Ikväll ska jag också dricka vin. Men då i kristall glas. Eller kanske ska jag pulsa ut till husvagnen och hämta ett hederligt gammalt plastglas istället, bara för känslans skull...

Bevara känslan...

Av Asgaya - 16 februari 2012 10:48

Absolut bästa reggae musik jag stött på. Var på Coco bar och lyssnade på dem förra veckan och jag blev så impad. Att sitta där i baren på en strand med en maja dimma som låg som ett täcke ovanför våra huvuden, helt magiskt:-)







Av Asgaya - 16 februari 2012 08:00

               Sängen med "fönster" mot soluppgångs sidan 

   Vaknade varje morgon i sängen till denna soluppgång           Vy från sovrummet ut till "vardagsrummet"

             Vy från "vardagsrummet" in i sovrummet    Vy från "vardagsrummet" ner till toaletten  

Och sist våran toa med utsikt över havet.

Fönster, väggar och dörrar är överskattat. Fanns inte ens nånstans att låsa in värdesakerna som pass och Visa kort:-) Här kan man snacka om öppet hus...


Av Asgaya - 16 februari 2012 07:00

Dag tre hemma. Sov elva timmar i natt igen så utvilad är man iaf. Piss kallt ute, inte ens hunden vill ut (vi är så lika hon och jag)


I går började planeringen av nästa års resa. Planen är att vara borta två-tre månader. Ekonomin granskas och räknas. Blir ju lite annorlunda när barnen är med. Boendet läre väl ha lite bättre standard, elektrisitet iaf så att man han fläkt på natten och kan använda vattenkokare. Kylskåp är också bra så att man kan ha frukost tillgängligt för barnen. Men varmvatten utesluter vi helt.

Denna resa klarade vi budgeten. Inga problem alls. Vi brände 42 000 bath (ca 9 000 svenska) på två veckor. Då är boendee inräknat också. Allt föruton flyget. Och tre av dessa dagar bodde vi lyx (2500 bath natten) inte värt det för fem öre. Föredrar en enkel bunge på stranden för 400 bath natten. Fläkt kräver jag inte heller men där har mannen en annan åsikt. Men absolut inte AC. Hatar AC! Man ställer den på 28 grader men vaknar med halsont och hosta då luften blir så fruktansvärt torr.


Så nå lyx och fläd blir det inte bara för att barnen ska med. Dem ska härdas:-P





Av Asgaya - 15 februari 2012 07:03

Dag två hemma. Dag två och fortfarande tom. Tankarna sliter sönder mig. Förstår inte hur människor kan återvända efter en utlandsresa och känna att dem laddat batterierna. Mina batterier är urladdade och borde lämnas i för återvinning.

Om två veckor åker min man till Norge och påbörjar sitt nya arbete där som igenjör. Inget resjobb utan ett helt vanligt 8-16 arbete måndag till fredag. Känns väl så där men jag har valt att stötta honom i detta. Vi kommer att stå med dubbla boenden och vi får flyga mellan varandra, vi löser det.

Till hösten får vi se hur vi gör, om vi lämnar Sverige hela familjen och flyttar över. Vi får se, en dag i taget. Men idag låter jag allting vara. SNö och blåst utanför fönstret får mig att tappa humöret. Så trött.





Av Asgaya - 14 februari 2012 07:10

Då var man hemma igen. Sov nästan hela flygresan, landade på arlanda klockan 06 igår. Sen var det bara att hålla sig vaken hela dagen och det blev läggning 19 igår. Klämde 11 timmar nattsömn så nu har man iaf ställt om.


Känslan är obeskrivlig just nu. Känner mig bara så tom så tom. Jag verkligen hatar Sverige, mer och mer efter varje utlands vistelse. Bara att sitta på Gävle C och dricka en kopp kaffe höll på att få mig att explodera av irritation i går.

Hatar att förstå det svenska språket, att inte kunna ungå alla irriterande samtal som människor i detta land har.


Alla problem om att inte ha de senaste skorna, jackan, tvn, datorn....suck suckar suck it.


Träffade A (ej) när vi landade i Thailand och vi reste runt mycket tillsammans. Så häftigt att resa runt med nån som inte är svensk (hon är Thai) och framförallt med nån som lever ett helt annat liv än en annan och med en sån annorlunda livs syn. Ett liv där materiella ting knappt existerar.


Har man ett par skor så har man ett par skor. Slitna, några storlekar för stora, men fortfarande ett par skor. Jag kan inget annat än att le av beundran. Man frågar sig verkligen varför man själv har allt det man faktiskt har. Hälften skulle vara mer än nog.


När vi kom hem och skulle packa upp insåg jag hur mycket onödigt jag packat med mig från början. Jag trodde att jag lärt mig efter alla tidigare resor då packningen minskat efter varje år men i år gick det upp för mig att det fortfarande var för mycket.

Jag hade inte ens använt en fjärdedel av kläderna jag hade med mig. Tre linnen, en kjol, ett par shorts och en klänning var det enda använda och viktigaste insikten: Det var tillräckligt!!


Man behöver inte ha tio ombyten med sig, det finns inte ens männskor som skulle låta sig imponeras av det. Imponerad blir dem av ens personlighet, den nakna sanningen.


Här hemma tittar människor snett på en om man skulle ha samma tröja tre gånger under en och samma vecka.


Nu ska jag fortsätta packa upp min väska. Den står fortfarande ute på bron. Fick nämnligen lite kackerlackor med mig hem i år:-)






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards