Alla inlägg under mars 2011

Av Asgaya - 21 mars 2011 13:57

Vad är kärlek? När vet man att man älskar en annan människa? Och är det skillnad på kärleken till sin partner och kärleken till sina barn? Finns det olika sorters kärlek?


Har sex med kärlek att göra? Eller är sex bara en attraktion? Vad är det för skillnad på kärlek och förälskelse? Är förälskelse bara tillfälligt? Eller kan man vara förälskad i flera år? Är det kärlek eller långvarig förälskelse man känner då?


Vad är skillnaden mellan vänskap och kärlek? Finns det nån skala man går efter i kärlek för att veta vad det är? Är skalan 1-10? Var hamnar ens partner? Var hamnar ens barn? vart hamnar ens vänner?


Kan kärleken växa? Kan man fastna i kärleken? Är man fast pga ett beroende till en annan individ eller är det bara ren kärlek? Varför slutar man att älska? Gör man nånsin det? När attraktionen svalnar? Eller är det kärleken i sig?


Är det kärlek när man älskar sin partner och attraheras av en annan? Handlar inte kärlek i en relation bara om två personer? Eller kan man älska flera personer samtidigt?


Kan man älska en och samma person livet ut utan att bli kär i andra på vägen? Har man tappat respekten för kärleken då? Har man tappat respekten för sin partner? Eller har man tappat respekten för det egna jaget och håller tillbaka en massa "helt normala männskliga känslor som alla människor har"?


Har man inte kärlek så att det räcker till flera? Får man inte älska andra? Eller attraheras? Vad var nu skillnaden?


Hm, jag blir inte klok på vad kärlek är! Jag älskar iallafall sommaren, jag är kär i sommaren. SOmmar, det är kärlek det, vad nu kärlek är?!?


Ha det


Av Asgaya - 18 mars 2011 13:51

vad var det jag sa, vad var det jag sa!?!!

Jag vaccinerade mig inte, min man vaccinerade sig inte och viktigast av allt, våra barn vaccinerades INTE!!!

Ingen visste vilka följder det skulle bli av vaccinet, det var alldeles för obeprövat, vi skulle vara försöks kaninerna, men ingen förväntade sig att det skulle vara farligt.

Men se hur det gick.

Och ni med små barn som tvingat i dem vaccinet, SKÄMS PÅ ER! Uch och fy...oskyldiga små barn!

Och nej, ursäkter som "men alla andra gjorde det ju" godtas icke! För seriöst, om alla andra började slänga sig framför tåg så skulle du alltså göra samma sak och även kasta ut dina barn framför tåget och ursäktat dig med "men alla andra gjorde det ju"


Ha ett helvete så länge då..

Av Asgaya - 11 mars 2011 18:57

Fredag kväll och här sitter man och hinkar vin. Nä, jag smuttar och njuter av mitt vin jag. Vinet är som alltid rött vilket lett till att mina tänder är blålila till färgen. Mycket attraktivt.

Samtidigt som den vinröda vätskan rinner ner i min strupe så minskar vätskebalansen i min kropp och mina läppar börjar bli nariga och spruckna med en en blålila ton även på dem. 

Snart går jag in i berusningens afton och tror mig vara het som fan. Men sanningen är den att jag bara kommer att se ut som ett fån, med blålila mun, och stapplande fötter, vem är inte het i högklaclat liksom?.

Attraktivt var det va? Nja, jag inser nog mitt misstag i morgon.

Av Asgaya - 6 mars 2011 16:39

Har ni nån person i eran närhet som får er att känna ett nästan obehagligt lugn? En person som får en att glömma alla bekymmer och fyllas av sån självsäkerhet att man tror att man kan utföra näst intill omöjliga saker.


Just så känner jag mig i min svägerskas närhet. Jag vet inte vad det är hos henne som gör sådan stor inverkan på mig, jag vet bara att det finns nånting hos henne som verkligen gör det.

Om jag varit med om mycket saker under en längre tid så räcker det att jag åker till henne på en kopp kaffe och alla problem bara rinner av mig som vatten på en gås. Det ligger inte ens och gror i bakhuvet utan allt bara försvinner.


Man kan nästan tro att hon är en människa med värre problem än en annan och att det är därför mina problem tycks försvinna, då hennes skulle vara värre än mina men så är det inte. Min svägerska är en fullständigt lyckad varelse som jag ser upp till. Jag skulle gärna vara lite mer som henne.


Min älskade svägerska Carina. <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards