Alla inlägg under november 2011

Av Asgaya - 11 november 2011 07:19

Våran jänta är den största djurvän som finns.

Om jag slår ihjäl en geting så gråter hon att jag inte är en djurvän.

Ser hon en myra på altanen så bär hon ut den i gräset.

Hon ger sol torkade daggmaskar vatten och metar med tom krok. (ingen fiske lycka där inte men det är lika bra det. Annars gråter hon över den stackars fisken istället)

Vi får inte ens döda myggor då dem är hennes vänner. Att vi dödar myggor är anledningen till att vi blir mygg bitna enligt henne.

Hon tycker tom om kackerlackor och fästingar.


Så gissa hur situationen blev här hemma när jänta råkade se Robinson avsnittet då dem slaktade en tupp, för att sedan äta upp den!

Tårarna var många och frågorna likaså.

  -Äter ni djur?

Hmmm, ja, jo, ibland

  -Dödar ni djur?

Kunde ärligt svara nej.

  -Vad äter ni för kött?

Oxfilé, kottletter, fläskfilé..

Fick verkligen vakta tungan och bara nämna kött som hon endå aldrig äter.
  -Äter ni tupp?

Ärligt svar igen; Nej.

Men att kycklingen från Ica och nuggetsarna från donken är nära vänner med tuppen teg vi om.


Bacon och fläsk är bara bacon och fläsk. Korv är korv och köttbullar är köttbullar. Undrar just hur länge det här håller bara.

Ha det

Av Asgaya - 10 november 2011 18:56

Måste komma i form till vinterns Thailands resa så jag funderar allvarligt på att börja träna, igen.  Men motivationen finns liksom inte där, inte än. Motivation får jag nog som vanligt inte förens månaden innan avresa, och då blir det bara tok dajeting för att över huvud taget komma i bikinin.


Tänkte träna i morse men sköt upp på det till i kväll (läs nu) Men när kvällen kom (läs nu) så valde jag att dricka ett glas vin istället och vänta på att bastun ska bli varm.


Får se det från den ljusa sidan. Vin innebär vätskebrist och bastu innebär ännu mer vätske brist...Tänk vad lite jag ska väga i morgon när jag ställer mig på vågen.-P


Nä, nu måste jag gå ut och ta en cigg. Jag måste röka ut min hjärna så att jag kanske kommer på bättre tankar.

ha det.

Av Asgaya - 10 november 2011 11:24

Vad är det med nyblivna mammor och deras behov att prata om sitt underliv? Jag pratar inte om mitt underliv med helt främande människor, för det är just vad nyblivna mammor gör, berättar on sitt undeliv för helt främmande människor.


Man kan inte titta på en nyfödd bäbis utan att mamman ska vräka ur sig hur ont det gjorde att krysta ut den där 3-4 kg klumpen. Säger man "åhhh så liten" så får man alltid höra nånting om hur "litet" huvudet INTE var när det skulle...ut ur deras jävla underliv.


Och om en nybliven mamma spruckit under förlossningen så får man genast veta det. Och om dem inte spruckit, ja då får man veta det också.


Undrar om jag ska börja prata med kassörskan på ica om hur stora min mans satser är och hur välutrustad han är och hur trångt det ibland kan kännas...Nä skulle inte tro det.



Så alla galna morsor där ute, sluta prata om era underliv, alla tycker inte att det är ok att tvingas bli påprackad detaljer om en annans kvinnas underliv bara för att det ska vara märkvärdigt att det klämts ut en unge genom det.


Lika märkvärdigt som jag tycker att det är att min man fyllde mig med sagge när vi tillverkade våra barn. Spermier är ju faktiskt början till liv så det är också ganska märkvärdigt, men jag går inte runt och spyr detaljer om det/vårat sexliv eller mitt ömma underliv på folk.


Skärp er för fan!

Av Asgaya - 4 november 2011 09:05

Aka Vegas är det nya tillskottet i vår familj. En CC Dog som idag hunit bli nästan ett halv år. Och nej, det är ingen hane, Vegas är en tik.

Förstår inte hur folk kan påstå att Vegas är ett pojk namn. För mig är det ett stads namn!


Så jag antar att det är komptett Svensson varning på mig nu! Villa, Volvo, vovve...Jag vet, jag är i träsket.

Men den här lilla tösen är inte som andra äckliga hundar. Hon hårar inte, och hon flåsar inte bara för att det blir varmt.


Vegas är så lik mig man kan bli. Hon är tunnhårig;.) Hon hatar kyla, älskar att krypa ner under täcket vilken tid på dygnet det än är. Och älskar värme. I sommras när andra sökte sig till skuggan så låg hon utsträckt på en filt intill mig i gassande sol. Vi är som gjorda för varandra.


Ska ladda upp bild på min äkta hälft nu...

Ha det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards