Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Elektrisitet och varmvatten är överskattat!

Av Asgaya - 16 februari 2012 07:00

Dag tre hemma. Sov elva timmar i natt igen så utvilad är man iaf. Piss kallt ute, inte ens hunden vill ut (vi är så lika hon och jag)


I går började planeringen av nästa års resa. Planen är att vara borta två-tre månader. Ekonomin granskas och räknas. Blir ju lite annorlunda när barnen är med. Boendet läre väl ha lite bättre standard, elektrisitet iaf så att man han fläkt på natten och kan använda vattenkokare. Kylskåp är också bra så att man kan ha frukost tillgängligt för barnen. Men varmvatten utesluter vi helt.

Denna resa klarade vi budgeten. Inga problem alls. Vi brände 42 000 bath (ca 9 000 svenska) på två veckor. Då är boendee inräknat också. Allt föruton flyget. Och tre av dessa dagar bodde vi lyx (2500 bath natten) inte värt det för fem öre. Föredrar en enkel bunge på stranden för 400 bath natten. Fläkt kräver jag inte heller men där har mannen en annan åsikt. Men absolut inte AC. Hatar AC! Man ställer den på 28 grader men vaknar med halsont och hosta då luften blir så fruktansvärt torr.


Så nå lyx och fläd blir det inte bara för att barnen ska med. Dem ska härdas:-P





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asgaya - 19 april 2012 21:37

Kuk sugar Brynäs, SUG K u k era tävlar!!!!!!!!!

Av Asgaya - 8 april 2012 01:10

Gavva och Johanna, ni är helt underbara människor ni två. Skönt att veta att ni vaknar hemma hos oss i morgon! :-) Puss vänner!!! Ni är guld värda i våra ögon.....Puss på er... ...

Av Asgaya - 3 april 2012 10:01

En dag när jag lämnade mina barn på dagis så kom en flicka fram till mig. Flickan: Är du en docka? Jag: Nej, varför frågar du det? Flickan: För att du ser ut som en docka. Jag: Jaha, en monster high docka eller!? Flickan: ...(Bara stirrar p...

Av Asgaya - 14 mars 2012 09:35

Skriver ett inlägg pga en artikel som fanns i Söderhamns kuriern för ett tag sedan angående att Lustgasen ska tas bort på på förlossningen i Gävleborg. Jag retar mig på kvinnor som påstår att man ska ha vaginal förlossning för att det är naturligt,...

Av Asgaya - 14 mars 2012 09:35

Skriver ett inlägg pga en artikel som fanns i Söderhamns kuriern för ett tag sedan angående att Lustgasen ska tas bort på på förlossningen i Gävleborg. Jag retar mig på kvinnor som påstår att man ska ha vaginal förlossning för att det är naturligt,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards