Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Materiella piss Sverige dödar ens själ!

Av Asgaya - 14 februari 2012 07:10

Då var man hemma igen. Sov nästan hela flygresan, landade på arlanda klockan 06 igår. Sen var det bara att hålla sig vaken hela dagen och det blev läggning 19 igår. Klämde 11 timmar nattsömn så nu har man iaf ställt om.


Känslan är obeskrivlig just nu. Känner mig bara så tom så tom. Jag verkligen hatar Sverige, mer och mer efter varje utlands vistelse. Bara att sitta på Gävle C och dricka en kopp kaffe höll på att få mig att explodera av irritation i går.

Hatar att förstå det svenska språket, att inte kunna ungå alla irriterande samtal som människor i detta land har.


Alla problem om att inte ha de senaste skorna, jackan, tvn, datorn....suck suckar suck it.


Träffade A (ej) när vi landade i Thailand och vi reste runt mycket tillsammans. Så häftigt att resa runt med nån som inte är svensk (hon är Thai) och framförallt med nån som lever ett helt annat liv än en annan och med en sån annorlunda livs syn. Ett liv där materiella ting knappt existerar.


Har man ett par skor så har man ett par skor. Slitna, några storlekar för stora, men fortfarande ett par skor. Jag kan inget annat än att le av beundran. Man frågar sig verkligen varför man själv har allt det man faktiskt har. Hälften skulle vara mer än nog.


När vi kom hem och skulle packa upp insåg jag hur mycket onödigt jag packat med mig från början. Jag trodde att jag lärt mig efter alla tidigare resor då packningen minskat efter varje år men i år gick det upp för mig att det fortfarande var för mycket.

Jag hade inte ens använt en fjärdedel av kläderna jag hade med mig. Tre linnen, en kjol, ett par shorts och en klänning var det enda använda och viktigaste insikten: Det var tillräckligt!!


Man behöver inte ha tio ombyten med sig, det finns inte ens männskor som skulle låta sig imponeras av det. Imponerad blir dem av ens personlighet, den nakna sanningen.


Här hemma tittar människor snett på en om man skulle ha samma tröja tre gånger under en och samma vecka.


Nu ska jag fortsätta packa upp min väska. Den står fortfarande ute på bron. Fick nämnligen lite kackerlackor med mig hem i år:-)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asgaya - 19 april 2012 21:37

Kuk sugar Brynäs, SUG K u k era tävlar!!!!!!!!!

Av Asgaya - 8 april 2012 01:10

Gavva och Johanna, ni är helt underbara människor ni två. Skönt att veta att ni vaknar hemma hos oss i morgon! :-) Puss vänner!!! Ni är guld värda i våra ögon.....Puss på er... ...

Av Asgaya - 3 april 2012 10:01

En dag när jag lämnade mina barn på dagis så kom en flicka fram till mig. Flickan: Är du en docka? Jag: Nej, varför frågar du det? Flickan: För att du ser ut som en docka. Jag: Jaha, en monster high docka eller!? Flickan: ...(Bara stirrar p...

Av Asgaya - 14 mars 2012 09:35

Skriver ett inlägg pga en artikel som fanns i Söderhamns kuriern för ett tag sedan angående att Lustgasen ska tas bort på på förlossningen i Gävleborg. Jag retar mig på kvinnor som påstår att man ska ha vaginal förlossning för att det är naturligt,...

Av Asgaya - 14 mars 2012 09:35

Skriver ett inlägg pga en artikel som fanns i Söderhamns kuriern för ett tag sedan angående att Lustgasen ska tas bort på på förlossningen i Gävleborg. Jag retar mig på kvinnor som påstår att man ska ha vaginal förlossning för att det är naturligt,...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards