Alla inlägg under juni 2009

Av Asgaya - 30 juni 2009 08:53

Om man ser en elefant gå över vägen när man kör bil så bör man fråga sig i vilken världsdel man befinner sig i. Om elefanten är rosa så bör man stanna bilen. Börjar elefanten flyga runt med små vita vingar bör man inte lämna fordonet. Ser du att den rosa bevingade elefanten får en bulle i ögat bör du se efter vem som kastade bullen och sedan ringa djurskyddet. Det är djurplågeri att kasta bullar i elefantens öga. Stackars rosa elefant.


Jag har mycket att skriva.

Av Asgaya - 28 juni 2009 13:18

Nån har deltagit i min but butter diskussion. Denne ansåg att but butter var det man drar av i stringen innan man byter trosor. Men att hon varit med om but buttering då nån slickat nån in the but och sedan gått för långt och tryckt in hela sin näsa in the but. DET kallar jag för but buttering:-)

Av Asgaya - 28 juni 2009 13:06

Klockan är ett på eftermiddagen och jag sitter i vår enormt sköna soffa, iklädd en bikini med dator i knät och rapar öl. Det måste vara så här det känns att vara karl, toppen! Snart kastar jag överdelen och kliar but butter på mig själv. ieuwww...Jag skippar nog det, jag vill vara kvinna, woman, lady..vad som helst, ett piss luder, men inte klia but butter, där går gränsen. Nästan så att jag hellre är en hund som slickar mig själv på ballarna, balle har jag smakat förr och det är helt ok. Men aldrig aldrig but butter. Inte med tunga inte med fingrar...jag slickar mina ballar snart...

Av Asgaya - 24 juni 2009 08:35

midsommarafton tillbringades med våra fyra närmaste vänner på vår baksida. Vi drack alkoholhaltigt och spelade badminton, vi drack alkoholhaltigt och spelade kubb, vi drack mer alkoholhaltigt vilket slutade med att platt tvn bars ut och nintendo wii införskaffades. Där stod vi, berusade långt upp i halsen spelandes tennis utomhus, så som i verkligheten. Detta blev vår verklighet den natten. Jag var en champion i stundens hetta. Mästarnas mästare, wimbledon:-)

Av Asgaya - 10 juni 2009 08:18

Navelludd är en skämtsam benämning på smuts, textilfibrer eller liknande partiklar som kan sätta sig i naveln hos en person. Sannolikt kommer sig uttrycket av att ludd från kläder lätt kan samlas i naveln.

Navelludd har ofta olika färg, beroende på vilket färg plagget har som man bär under dagen. Navelludd samlas lättare om man har en lite rund och utstående mage. Hårväxt på magen är även en bidragande orsak till att man får navelludd, varför män drabbas i större utsträckning än kvinnor.


Källa: Wikipedia

Av Asgaya - 10 juni 2009 07:30

Det regnar ute vilket innebär att jag slipper gå ut och vattna potatisen, salladen, dillen, gräslöken, chillisarna och morötterna. Jag slipper vattna blomsterrabatten och jag slipper vattna den förbannade gräsmattan som vi har sått. Fast ska jag vara ärlig så är det sällan jag vattnar ändå. Brukar vara sambo som drar omkring vattenslangen medans jag sitter i solen och pillar navel ludd som en annan fritids forskare. Så vid närmare eftertanke så är vädret kanske inte så där perfekt trots allt. Skulle vara skönt ägna sig lite åt forskningen just nu. Förbannade piss väder.

Av Asgaya - 9 juni 2009 08:56

Spritfylld: Ska du ha en grogg?!

Jag: Nej, jag dricker inte sprit

Spritfylld: Äh vadå, kom igen nu då, en kan du väl ta

Jag: Nej jag dricker inte sprit säger jag

Spritfylld: Men en liten, du kan få en svag, smakar knappt sprit

Jag: nej jag dricker inte sprit, förstår du inte!?

Spritfylld: fan vad tråkig du är!

Jag: !!!


En runt bordet: Nu ska vi ha tequila!!!

Jag: Jag ska inte ha.

En runt bordet: Jo kom igen alla ska dricka

Jag: nej inte jag men drick ni

En runt bordet: Äh men kom igen nu var inte så vek

Jag: men jag dricker inte sprit
En runt bordet: Men det är ju gott

Jag: Hemskt gott att svepa nåt och svälja så fort som möjligt och sedan bita i en citron i ett desperat försök att döva smaken och hindra tequilan från att komma upp igen, nej tack

En runt bordet: Fan vad tråkig du är!


Vad är det med folk? Varför envisas dem alltid med att få en annan att dricka nånting som man inte vill dricka, inte ens tycker smakar gott? Jag sitter inte och häller i mig alkohol för att bli full. Jag dricker för att det är gott och den berusning som tillkommer är ett plus man får på köpet. Visst kan jag fyllna till rejält också men jag dricker inte sprit!

Tror dessa människor att deras kväll blir roligare om även jag häller i  mig den vidriga groggen som jag inte tycker om eller står och spyr upp tequilan som knappt hinner ner och vända i magen på mig? Har svårt att tro det.

Jag är varken rolig eller trevlig när jag är kanonfull så jag undviker det i den mån jag kan. Jag skiter fullständigt i vad andra dricker och inte dricker, det är upp till dem. Men det är inte upp till dem att bestämma vad jag ska dricka, det är helt mitt ansvar och val.

Ha ett helvete så länge:-)



Av Asgaya - 9 juni 2009 06:50

Flygvärdinnediet, atkins, Gi, viktväktarna, pulver diet, isodieten,popcorndieten hur många dieter finns det? Men den viktigaste frågan, varför går människor på dessa dieter? Dessa dieters existens beror enbart på att det finns människor som smart nog hittar på ett sätt att tjäna pengar på viktgalna kändisar där borta i lala land. Kändisarna som lever i denna bubbla av perfektion har det helt enkelt stigit dem åt huvudet och desperationen får dem att ta till det mesta. Men vi vanliga människor som lever i en verklighet med villa, Volvo, vovve, barn, huslån, handla på ica på torsdag och underbetalda arbeten...hur kan vi låta oss luras? När ska vi inse att det inte spelar nån roll vad man äter utan hur mycket!

Stoppar vi i oss mer kalorier än vi gör av med så går vi upp i vikt och tvärtom. När ska vi förstå denna enkla och enda regel?

Känner folk som är helt galna i allt som har med diet att göra och dem är övertygade om att den där viktväktar kakan i enstycks förpackning till lunch kommer att få kilona att rasa. Vad tror dem att denna kaka innehåller egentligen, amfetamin eller? För det är väl det enda som verkligen skulle hjälpa. men även det av den enkla anledningen att man tappar matlusten totalt, alltså förbränner mer än man sätter i sig:-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards